پیش بینی پوند انگلیس

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۷

در این صحفه آخرین وضعیت بنیادی و تکنیکال جفت ارز GBPUSD بررسی می شود. در این بخش نگاه اصلی ما به خود پوند انگلیس است و از دید کوتاه و بلند مدت آن را بررسی می کنیم. همچنین استراتژی و تحلیل سایر فعالین حرفه ای هم در نظر گرفته شده تا پیش بینی بازار از آینده GBPUSD را به تصویر بکشیم.

پیش بینی پوند انگلیس – سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

در معاملات روز دوشنبه پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا تقویت شد. با وجود رشد GBPUSD، جفت ارز قبل از انتشار داده های اقتصادی مهم هفته در دامنه محدودی نوسان می کند.

تحلیل پوند انگلیس

بانک مرکزی انگلیس در نشست تعیین نرخ بهره ماه مه تغییری در نرخ های بهره اعمال نکرد. بازار هم به این نتیجه رسیده که نرخ بهره در ماه ژوئن یا اوت کاهش خواهد یافت. احتمال این که بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را پیش از فدرال رزرو آمریکا کاهش دهد، می تواند پوند را در برابر دلار آمریکا تضعیف کند.

از دید بازار، نرخ بهره آمریکا تا قبل از ماه سپتامبر کاهش نخواهد یافت. علاوه بر این، مقامات فدرال رزرو تمایلی به کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک ندارند. به طور مثال، میشل بومان از مقامات فدرال رزرو آمریکا گفته که کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ ایده درستی نیست.

اما با وجود اینکه آینده نرخ های بهره به نفع پوند انگلیس نیست، شاهد تقویت ارزش GBPUSD هستیم. شاید یکی از دلایل آن این باشد که هر دو بانک مرکزی بر اساس عملکرد شاخص های اقتصادی تصمیم خواهند گرفت که کی نرخ بهره را کاهش دهند. در واقع هنوز زمان کاهش نرخ بهره آمریکا یا انگلیس قطعی نیست. به خصوص که نرخ رشد تورم در انگلیس و آمریکا هنوز هم فاصله زیادی از هدف تورمی بانک های مرکزی دارد. به همین دلیل انتظارات نرخ بهره ای بازار می تواند خیلی سریع تغییر کند.

علاوه بر این، اقتصاد انگلیس عملکرد بهتری نسبت به اقتصاد آمریکا داشته است. داده های اقتصادی اخیر انگلیس نسبتاً بهتر از پیش بینی ها بوده اند. در واقع داده های اقتصادی انگلیس از رکود اقتصادی کوتاه و کم عمق حکایت دارند.

این هفته گزارش اشتغال انگلیس منتشر خواهد شد که می تواند تأثیر زیادی روی پوند انگلیس بگذارد. در آمریکا هم به غیر از داده های تورمی آمریکا، رئیس فدرال رزرو سخنرانی خواهد داشت. احتمال این که GBPUSD قبل از این رویداد های ریسکی اوج یا کف قیمتی جدیدی ثبت کند، خیلی پایین است.

پیش بینی پوند انگلیس

پوند انگلیس در دامنه محدودی در حال نوسان است و توانسته از روند نزولی قبلی خارج شود. خریداران GBPUSD دست بالا را در بازار دارند، اما برای این که قدرت خریداران تثبیت شود، باید جفت ارز GBPUSD به بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روز عبور کند.

پوند انگلیس دیدبان: اخبار فارکس
پیش بینی پوند انگلیس

پیش بینی پوند انگلیس – دوشنبه ۳ اردیبهشت

به گفته مقامات بانک مرکزی انگلیس، نرخ رشد تورم این کشور سیر نزولی دارد و به هدف بانک مرکزی خواهد رسید. حتی رئیس و نایب رئیس بانک مرکزی انگلیس گفته اند که احتمال این که تورم زودتر از پیش بینی های قبلی به هدف تورمی برسد هم وجود دارد. سیر نزولی تورم می تواند نرخ بهره انگلیس را هم پایین بکشد.

تحلیل پوند انگلیس

اواخر روز جمعه، نایب رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت که شواهد زیادی از کاهش تورم حکایت دارند. از نظر او ریسک کاهش تورم بیشتر از ریسک تشدید آن است. با نزدیک شدن نرخ رشد تورم انگلیس به هدف ۲ درصدی، بانک مرکزی می تواند نرخ بهره را پایین بیاورد.

پیش بینی پوند انگلیس

انتظارات نرخ بهره ای بازار هم تغییر کرده است. از دید بازار، نرخ بهره انگلیس در نشست ماه اوت به اندازه ۰٫۲۵ واحد درصد کاهش خواهد یافت. با نزدیک شدن زمان اولین کاهش نرخ بهره انگلیس، پوند هم تضعیف شده است. پوند به زیر ۱٫۲۴ دلار سقوط کرده و به نظر می رسد که می تواند تا ۱٫۲۳۱۳ دلار پایین بیاید و در ادامه به ۱٫۲۳۰۳ دلار هم برسد.

پوند انگلیس دیدبان: اخبار فارکس
پیش بینی GBPUSD

پوند انگلیس در برابر یورو هم وضعیت خوبی ندارد. انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در ماه ژوئن به اندازه ۰٫۲۵ واحد درصد کاهش دهد و شاید دوباره در ماه ژوئیه هم نرخ بهره را پایین بیاورد. با وجود این، در اواخر هفته گذشته شاهد تقویت ارزش یورو در برابر پوند انگلیس بودیم. شکست ۰٫۸۶۲۰ می تواند پوند انگلیس را به ۰٫۸۷۰۱ و ۰٫۸۷۱۵ دلار برساند.

پوند انگلیس دیدبان: اخبار فارکس
پیش بینی EURGBP

پیش بینی پوند انگلیس – چهارشنبه ۲۹ فروردین

شاخص بهای مصرف کننده انگلیس یا همان CPI از ۳٫۴ درصد ماه گذشته به ۳٫۲ درصد کاهش یافته، اما شاخص خالص تورم یا همان Core CPI از ۴٫۵ درصد به ۴٫۲ درصد پایین آمده است. در همین حال رشد ماه به ماه تورم انگلیس ۰٫۶ درصد بوده است.

تحلیل پوند انگلیس

به احتمال زیاد بانک مرکزی انگلیس تأکید خواهد کرد که باید نرخ رشد تورم به هدف ۲ درصدی نزدیک شود تا بانک مراحل کاهش نرخ بهره را شروع کند. از دید بازار احتمالاً اولین کاهش نرخ بهره در ماه اوت اتفاق خواهد افتاد. از دید بازار، بانک مرکزی انگلیس به طور قطع نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین خواهد آورد.

در فصل اول سال ۲۰۲۴، پوند انگلیس توانست موقعیت خود را در برابر دلار آمریکا حفظ کند. اما اواخر ماه مارس در برابر دلار سقوط کرد. در ابتدا تصور می شد که رشد سریع تورم انگلیس ادامه خواهد یافت و تورم آمریکا سیر نزولی خواهد داشت. به همین دلیل در ابتدای سال شاهد تقویت پوند انگلیس و تضعیف ارزش دلار آمریکا بودیم.

اما اخیراً داده های اقتصادی آمریکا از به تعویق افتادن زمان اولین کاهش نرخ بهره حکایت دارند. یعنی نرخ بهره آمریکا همچنان در سطوح بالاتر باقی خواهد ماند. علاوه بر این جریانات ریسک گریزی هم تقاضا برای دارایی های امنی مثل دلار آمریکا را بالا برد.

پیش بینی پوند انگلیس

پوند انگلیس در واکنش به داده های تورمی این کشور جهش کرد. علاوه بر این، دلار آمریکا هم نسبت به روز گذشته در برابر رقبا تضعیف شده و به همین دلیل شاهد بازگشت صعودی GBPUSD هستیم. برای این‌که ادامه بازگشت صعودی پوند در برابر دلار آمریکا تائید شود، باید به نحوه بسته شدن کندل روزانه GBPUSD توجه کرد.

اگر جریانات ریسک گریزی تشدید شوند و فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا از عدم کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک حرف بزنند، شاهد تضعیف بیشتر ارزش GBPUSD خواهیم بود.

اما اگر شرایط به نفع پوند انگلیس باقی بماند، GBPUSD ابتدا به سمت ۱٫۲۵ دلار جهش خواهد کرد. شکست این مقاومت می‌تواند تأییدی بر ورود بازار به فاز اصلاحی و خنثی باشد.

پوند انگلیس دیدبان: اخبار فارکس
پیش بینی پوند انگلیس