اخبار فارکس

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

در بازار فارکس چه خبر است؟ در صفحه اخبار فارکس وضعیت بازار های مالی و جریانات بزرگی که در بازار های مختلف به راه افتاده اند را بررسی می کنیم. تاثیر بازار های سهام، ارز، رمزارز و کالا بر یکدیگر بررسی می شوند و روند های کوچک و بزرگی که کلیت بازار را تغییر می دهند را تحلیل و ارزیابی می کنیم تا وضعیت بازار در آینده کوتاه برای خواننده شفاف شود.

اخبار فارکس – سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

شاخص های سهام اروپایی به همراه شاخص های آتی سهام آمریکا در دامنه محدودی در حال نوسان هستند. تمرکز بازار به داده های تورمی آمریکاست. در این میان بازدهی اوراق قرضه ژاپنی به بالاترین سطح یک دهه اخیر صعود کرده است.

بورس سهام

شاخص سهام Stoxx600 تغییر اندکی داشته و در نزدیکی اوج تاریخی خود نوسان می کند. شاخص های آتی سهام آمریکا هم تغییر اندکی داشته اند. در آسیا، شاخص های سهام محلی عملکرد نسبتاً خوبی داشتند. سهام شرکت های فناوری چینی بهترین عملکرد را به نمایش گذاشتند. امروز گزارش مالی شرکت های بزرگ فناوری مثل تنسنت و علیبابا منتشر خواهند شد.

اخبار فارکس

دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (شاخص بلومبرگ) تغییر قابل توجهی نداشته و بازدهی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا هم بدون روند مشخصی نوسان می کند. بازار منتظر داده های تورمی آمریکاست. امروز تورم بخش تولیدی منتشر خواهد شد. همچنین رئیس فدرال رزرو آمریکا هم سخنرانی خواهد کرد. فردا شاخص بهای مصرف کننده یا CPI آمریکا منتشر می شود و انتظار می رود که کمی پایین آمده باشد. با این حال تورم آمریکا هنوز هم در سطوح بالایی قرار دارد و از کاهش نرخ بهره حمایت نمی کند.

ین ژاپن

بازدهی اوراق قرضه ۲۰ ساله ژاپن به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۳ رسیده است. پیش بینی می شود که بانک مرکزی ژاپن از حجم خرید های اوراق قرضه بکاهد. ین ژاپن به حرکت نزولی خود در برابر دلار آمریکا ادامه می دهد و به پایین ترین سطح دو هفته اخیر سقوط کرده است.

بورس کالا

در بورس کالا، بازار منتظر گزارش اوپک است. قیمت نفت خام از رشد های اخیر محافظت کرده است. قیمت سنگ آهن (تأثیرگذار بر دلار استرالیا) سقوط کرده است. بحران بدهی انبوه سازان چینی باعث نگرانی سرمایه گذاران شده و قیمت فلزات صنعتی مثل نیکل و مس هم پایین آمده است. قیمت اونس طلا هم بعد از کاهش بیش از یک درصدی روز گذشته، وضعیت نسبتاً پایداری دارد.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – در مقایسه با روز گذشته، اکثر ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.

اخبار فارکس – دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

در اولین روز کاری هفته، رالی صعودی بازار های سهام متوقف شده است. بازار منتظر داده های اقتصادی آمریکاست تا شاید آینده نرخ های بهره بزرگترین اقتصاد دنیا را تخمین بزند.

بورس سهام

شاخص سهام Stoxx600 اروپا تغییر زیادی نسبت به روز جمعه نکرده است. هفته گذشته شاهد بزرگترین رشد هفتگی این شاخص از ماه ژانویه تا به امروز بودیم. خوش بینی ها به کاهش نرخ بهره ناحیه یورو (شاید ماه آینده میلادی) عامل اصلی رشد بازار سهام اروپا بوده است. شاخص های آتی سهام آمریکا هم از بازگشایی مثبت بازار های محلی حکایت دارند.

در آسیا، بازار های سهام محلی عملکرد مبهمی دارند. شاخص سهام هنگ کنگ به بالاترین سطح از ماه اوت صعود کرده و بازار سهام چین هم در محدوده مثبتی بسته شد. اما شاخص های سهام کره جنوبی، استرالیا و ژاپن در محدوده منفی بسته شدند.

اخبار فارکس

این هفته همه نگاه ها به داده های تورمی آمریکا خواهد بود. داده های اخیر اقتصادی آمریکا از افت فعالیت های اقتصادی در میان رشد ادامه دار تورم حکایت داشتند. این چالش جدی برای فدرال رزرو آمریکاست. این هفته داده های GDP و اشتغال ناحیه یورو هم منتشر خواهند شد.

تحلیلگران بر این باورند که محرک اصلی بازار های مالی، شاخص CPI یا تورم بخش مصرف کنندگان آمریکا خواهد بود. این شاخص می تواند حرکت بعدی فدرال رزرو را مشخص کند. همه به این نتیجه رسیده اند که تغییر بعدی در نرخ های بهره آمریکا، کاهش نرخ بهره خواهد بود.

در ناحیه یورو، پیش بینی می شود که بانک مرکزی اروپا قبل از همه نرخ بهره را کاهش دهد. بزرگترین اقتصاد ناحیه یورو (آلمان) هم درگیر شرایط رکود تورمی است. با این حال به نظر می رسد که شرایط در آلمان رو به بهبود است و با رشد تولید ناخالص داخلی، تورم هم به سمت ۲ درصد نشانه رفته است. این یعنی شاید آلمان از رکود تورمی خارج شود.

بورس کالا

قیمت نفت خام وضعیت باثباتی دارد. برنامه چین برای افزایش عرضه اوراق قرضه باعث شده تا بازار به رشد اقتصادی چین خوش بین شود. به همین خاطر نفت خام افت های اولیه را جبران کرده است. علاوه بر این به نظر می رسد که اوپک پلاس تمایل دارد که باز هم از عرضه نفت خام بکاهد.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – دلار آمریکا روند مشخصی در برابر ارز های اصلی ندارد و نسبت به روز جمعه هم تغییر قابل توجهی نداشته است.

اخبار فارکس – جمعه ۲۱ اردیبهشت

خوش بینی ها به کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار گزارش های امیدوار کننده شرکت های سهامی باعث به راه افتاده جریانات ریسک پذیری در بازار های مالی شده است. امروز چند تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا سخنرانی خواهند کرد و هفته آینده هم گزارش تورمی آمریکا منتشر می شود.

بورس سهام

شاخص سهام Stoxx600 به اندازه ۰٫۶ درصد رشد کرده و در حال ثبت بزرگترین رشد هفتگی خود در بیش از سه ماه گذشته است. شاخص آتی سهام S&P500 به اندازه ۰٫۲ درصد مثبت است. دیروز شاخص سهام S&P500 به فاصله ای کمتر از یک درصد از اوج تاریخی خود بسته شد.

حرکت صعودی شاخص های سهام جهانی بعد از انتشار شاخص مدعیان بیکاری آمریکا شروع شده است. آمار متقاضیان استفاده از مزایای بیمه بیکاری بیشتر از پیش بینی ها بوده است. این یعنی وضعیت بازار کار آمریکا به نزولی تغییر کرده است. یعنی قدرت تقاضا یا مصرف کنندگان آمریکا در حال تضعیف است و به زودی در ماه های آینده شاهد کاهش فشار های تورمی خواهیم بود. افت تورم هم به معنی کاهش نرخ بهره آمریکاست.

اخبار فارکس

دلار آمریکا وضعیت خنثی و رنجی دارد. پوند انگلیس هم در واکنش به رشد داده های اقتصادی تقویت شده است.

بورس کالا

قیمت نفت خام سیر صعودی دارد و برای سومین روز متوالی بالا آمده است. قیمت اونس طلا هم بیش از ۱ درصد جهش کرده و به نزدیکی ۲۳۷۰ دلار صعود کرده است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – از ابتدای هفته، تنها ین ژاپن در برابر دلار آمریکا سقوط کرده است.

اخبار فارکس – پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

شاخص های سهام پیش از نشست بانک مرکزی انگلیس و انتشار شاخص مدعیان بیکاری آمریکا افت کرده اند. در این میان قیمت اوراق خزانه داری آمریکا هم پایین آمده است.

بورس سهام

شاخص سهام Stoxx600 اروپا تغییر اندکی داشته است. اما در چهار روز گذشته شاهد رشد این شاخص بودیم. شاخص آتی سهام S&P500 آمریکا هم از بازگشایی منفی بورس سهام وال استریت حکایت دارد. در این میان بازدهی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا برای دومین روز متوالی بالا آمده است. اخیرا فروش اوراق خزانه داری آمریکا با تقاضای ضعیفی مواجه بوده و با کاهش قیمت اوراق خزانه داری، بازدهی این اوراق افزایش یافته است. در استرالیا، نیوزیلند و ژاپن هم بازدهی اوراق قرضه دولتی افزایش یافته است.

جهش اخیر بازار سهام در حال محو شدن است. سرمایه گذاران منتظر داده های اقتصادی جدید هستند تا شاید خوش بینی ها به کاهش نرخ بهره جهانی دوباره تقویت شود و باعث رشد مجدد بازار های سهام شود.

در آسیا، شاخص سهام هنگ کنگ تا ۱٫۷ درصد بالا آمد. سرمایه گذاران به روند بهبود اقتصادی چین خوش بین شده اند. داده های اقتصادی چین از بهبود وضعیت صادرات و واردات چین در ماه آوریل حکایت داشتند.

اخبار فارکس

پوند انگلیس

امروز نشست بانک مرکزی انگلیس برگزار می شود. انتظار می رود که نرخ بهره انگلیس تغییری نکند. اما پیش بینی می شود که مقامات بانک مرکزی انگلیس به کاهش نرخ بهره در ماه های آینده تمایل بیشتری داشته باشند.

دلار آمریکا

هفته آینده داده های تورمی آمریکا منتشر خواهند شد. بعد از عملکرد ضعیف بازار کار آمریکا، افت فشار های تورمی می تواند به خوش بینی ها به کاهش نرخ بهره آمریکا در آینده نزدیک کمک کند. در چنین سناریویی با تضعیف ارزش دلار آمریکا شاهد رشد دارایی های ریسکی و اونس طلا خواهیم بود. رئیس فدرال رزرو بوستون (کولینز) گفته که نرخ بهره باید بیشتر از پیش بینی های قبلی در سطوح بالاتر باقی بماند تا با تضعیف تقاضا، تورم را پایین بکشد.

شاخص دلار آمریکا تغییر قابل توجهی نسبت به روز گذشته نداشته و ین ژاپن هم در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت نفت خام سبک سیر صعودی دارد. دیروز شاهد بزرگترین جهش قیمتی نفت خام در بیش از دو هفته گذشته بودیم. دولت آمریکا قیمت خرید نفت خام برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا را بالا برده است. در این میان قیمت اونس طلا هم افزایش جزئی داشته است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – تمامی ارز های اصلی نسبت به روز گذشته در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.

اخبار فارکس – چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

شاخص های سهام آسیایی به تبعیت از بازار سهام آمریکا عملکرد ضعیفی دارند. برای ادامه رالی صعودی بازار سهام، سرمایه گذاران به شواهد بیشتری از بهبود درآمد شرکت ها نیاز دارند. در این میان دلار آمریکا تقویت شده است.

بورس سهام

شاخص سهام ژاپن بدترین عملکرد را در آسیا داشته است. چشم انداز ضعیف شرکت نینتندو یکی از عوامل افت بازار سهام ژاپن است. شاخص های سهام چین و هنگ کنگ هم پایین آمده اند و بعد از رالی صعودی اخیر وارد فاز استراحت شده اند. سرمایه گذاران منتظر گزارش مالی شرکت های بزرگ فناوری هستند که هفته آینده منتشر خواهند شد.

شاخص های آتی سهام آمریکا تغییر اندکی داشته اند. شاخص سهام S&P500 برای چهارمین روز متوالی در محدوده مثبتی قرار دارد.

اخبار فارکس

دلار آمریکا برای سومین روز متوالی تقویت شده است. رشد بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا از دلار حمایت کرده است. دلار از سوی مقامات فدرال رزرو آمریکا هم حمایت شده است. کشکاری به عنوان رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفته که بانک مرکزی نرخ بهره را برای مدت زمان طولانی تغییر نخواهد داد. ین ژاپن هم با وجود هشدار های بانک مرکزی سیر نزولی دارد و تضعیف شده است.

رئیس بانک مرکزی ژاپن هشدار داده که نرخ ارز (نرخ برابری دلار آمریکا به ین ژاپن) تأثیر زیادی بر اقتصاد این کشور دارد و به همین دلیل آماده است تا با تغییر سیاست های پولی از ین حمایت کند. وزیر دارایی ژاپن هم گفته که دولت برای مداخله در بازار آماده است.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت نفت خام به پایین ترین سطح از اواسط ماه مارس سقوط کرده است. گزارش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا بر قیمت نفت خام آسیب وارد کرده است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – نسبت به روز گذشته، تمامی ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.