پیش بینی نفت خام

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

در این صفحه آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به بازار نفت خام را می توانید پیدا کنید. روند بازار، عوامل تاثیر گذار، برآورد قیمتی ماه های آینده و پیش بینی چشم انداز آتی در این بخش منتشر می شوند.

پیش بینی نفت خام – دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

قیمت نفت خام وضعیت پایداری دارد و افت های اولیه روز را جبران کرده است. گفته می شود که چین می خواهد از رشد اقتصادی این کشور حمایت کند و در عین حال سرمایه گذاران به اخبار اوپک پلاس هم توجه دارند. ظاهراً اعضای اوپک پلاس با کاهش بیشتر عرضه نفت خام موافق هستند.

تحلیل نفت خام

قیمت نفت خام برنت به زیر ۸۳ دلار رسیده و قیمت نفت خام سبک هم در بالای ۷۸ دلار نوسان می کند. داده های اقتصادی چین نگران کننده بوده اند. دولت در حمایت از بخش تقاضای این کشور به مشکل خورده و به همین دلیل در حال برنامه ریزی برای عرضه اوراق قرضه بلند مدت است تا سیاست های حمایتی جدید خود را تأمین مالی کند. رشد اقتصادی چین می تواند به رشد مصرف انرژی منجر شود.

در بخش عرضه، وزیر نفت عراق گفته که این کشور به اندازه کافی سطح عرضه نفت خام خود را پایین آورده و با کاهش بیشتر آن مخالف است. اما او بعدا گفت که همه چیز به تصمیم اوپک بستگی دارد و عراق هم بر اساس تصمیم اوپک عمل خواهد کرد. نشست اوپک پلاس روز اول ژوئن برگزار خواهد شد.

قیمت نفت خام از اواسط ماه آوریل سیر نزولی داشته است. اکثر رشد قیمتی نفت خام که در واکنش به تشدید تنش ها در خاورمیانه اتفاق افتاده بود، از بین رفته است.

نفت خام تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار نفت خام
پیش بینی نفت خام

پیش بینی نفت خام – سه شنبه ۱۸ اردیبهشت

قیمت نفت خام برای دومین روز متوالی رشد کرده است. اسرائیل طرح آتش بس غزه را رد کرده و به همین دلیل دوباره ترس از گسترش جنگ بیشتر شده است.

تحلیل نفت خام

قیمت نفت خام برنت به ۸۴ دلار افزایش یافته است. روز گذشته شاهد رشد نیم درصدی قیمت نفت خام بودیم. قیمت نفت خام سبک (WTI) هم به نزدیکی ۷۹ دلار رسیده است. اسرائیل با آتش بس غزه مخالفت کرده و به حملات نظامی در رفح ادامه می دهد.

رشد قیمت نفت خام با رشد شاخص های سهام آسیایی همراه بود. بازار های سهام آسیایی به کاهش نرخ بهره آمریکا امیدوار هستند. نرخ بهره پایین آمریکا می تواند تأثیر مثبتی بر تقاضای انرژی کشور های آسیایی داشته باشد.

هفته گذشته قیمت نفت خام بدترین عملکرد هفتگی خود از ماه فوریه تا به امروز را ثبت کرده بود. قیمت نفت خام هنوز هم نسبت به قیمت های ابتدای سال گران است. اوپک پلاس به کاهش عرضه نفت خام ادامه می دهد و با پایین آوردن عرضه، قیمت نفت خام را بالا نگه می دارد. اما در مقابل، بخش تقاضای نفت خام ضعیف است.

معامله گران نفت خام منتظر گزارش هفتگی ذخایر نفتی آمریکا هستند. علاوه بر این بازار به گزارش مالی شرکت های نفتی مثل BP Plc و آرامکو هم توجه خواهد کرد.

نفت خام تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار نفت خام
پیش بینی نفت خام – قیمت نفت خام در حالی افزایش یافته که بازار های سهام درگیر جریانات ریسک پذیری هستند.

پیش بینی نفت خام – دوشنبه ۳ اردیبهشت

با کاهش تنش ها در خاورمیانه، قیمت نفت خام هم پایین آمد. قیمت نفت خام برنت به نزدیکی ۸۶ دلار پایین آمده است. هفته گذشته شاهد بزرگترین کاهش قیمتی نفت خام بودیم، که از اوایل ماه فوریه تا به امروز بی سابقه بود. همزمان با کاهش قیمت نفت خام، قیمت اونس طلا هم پایین آمد که نشانگر کاهش تقاضا برای دارایی های امن است.

تحلیل نفت خام

در هفته های گذشته شاهد تشدید تنش ها میان ایران و اسرائیل بودیم. بازار نگران بود که شاید این تنش ها به یک درگیری همه جانبه تبدیل شود. اما بعد از آخرین حملات مستقیم ایران و اسرائیل، هر دو طرف از تشدید بیشتر اوضاع خودداری کردند.

اما مجلس نمایندگان آمریکا تحریم های جدیدی را علیه بخش نفتی ایران اعمال کرد و منتظر تائید سنا در روز های آینده است. آمریکا علیه روسیه هم تحریم های جدیدی را اعمال کرده است.

قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۴ تقریباً ۱۲ درصد رشد داشته است که بیشتر به خاطر تشدید تنش ها و کاهش عرضه نفت خام از سوی اوپک پلاس بود. این هفته سرمایه گذاران به داده های اقتصادی آمریکا توجه خواهند کرد. در این میان شاخص PCE آمریکا تأثیر بیشتری بر بازار خواهد داشت، چون‌که فدرال رزرو آمریکا از این شاخص برای ارزیابی تورم استفاده می کند.

پیش بینی نفت خام

با وجود کاهش نسبی قیمت نفت خام، هنوز هم مدیران صندوق های سرمایه گذاری نسبت به افزایش قیمت نفت خام خوش بین هستند. خوش بینی ها به افزایش قیمت نفت خام به بالاترین سطح از ماه مارس ۲۰۲۱ رسیده است. در بازار آپشن هم شاهد افزایش قرارداد های خرید هستیم. این هفته گزارش مالی شرکت های بزرگ نفتی دنیا مثل TotalEnergies، Chevron و Exxon Mobil منتشر خواهند شد.

نفت خام تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار نفت خام
پیش بینی نفت خام – خوش بینی ها به افزایش قیمت نفت خام به بالاترین سطح از مارس ۲۰۱۹ رسیده است.